مورد تائید سازمان آتش نشانی های سراسر ایران 041-33105001-3          041-5975
ما را دنبال کنید
Fire Safety and 5 Fire Safety Innovations in 2016
By connecting to the network and issuing remote alerts, these 5 products promise fewer false alarms.

با اتصال به شبکه و صدور هشدارهای از راه دور، این 5 محصول وعده ی تعداد کمتری از هشدارهای نادرست نسبت به انواع پیشین آنالوگشان می دهند، و کاربران را قادر می سازند که حریق و سطوح منواکسید کربن را تشخیص داده و نسبت به آن اقدام نمایند، حتی هنگامی که در خانه نباشند.

1- حسگر هشدار هوشمند D-Link mydlink

D-Link برنامه ی تولید حسگر هشدار هوشمند خود را در CES 2016  اعلام کرد. این حسگر که جدیدترین افزوده به مجموعه ی خانه ی هوشمند mydlink این شرکت چندملیتی تایوانی است، می تواند صدای آلارم های دود و منواکسید کربن را تشخیص دهد و شما را از طریق گوشی هوشمند مطلع سازد. حتی اگر سر کار یا در زمین گلف باشید، می توانید از یک حادثه مطلع شوید، و دست به اقدامی مناسب بزنید. این شرکت، که در سال 2007 در رتبه 100 info tech میان بهترین شرکت های فناوری اطلاعات دنیا حضور داشت، گفته است که راه اندازی حسگر آسان است. فقط آن را به برق متصل کنید و می تواند بلافاصله شروع به گوش دادن برای هشدار نماید.

2- حسگر دود و منواکسید کربن OneLink

حسگر دود و منواکسید کربن OneLink ، یکی از رقبای Nest Protect، که در سال 2013 عرضه شد و سال گذشته ارتقاء یافت، به طور مشابه اطلاع رسانی های از راه دور را در صورت یک هشدار ارسال می کند، که می توانید از طریق برنامه آن را قطع کنید. همچنین می تواند یک سابقه از تاریخ و ساعت هشدارهای قبلی را مشاهده کنید و وضعیت آن را به وسیله Siri، نرم افزار دستورات صوتی اپل، بررسی کنید. حسگرهای دود فتوالکتریک به کاهش هشدارهای نادرست کمک می کنند. با کارکرد 10 ساله، باتری منشاء دردسر یا هزینه نخواهد بود. زنگ هشدار One First Alert  به هر یک از سیستم های هشداردهنده متصل در خانه شما از طریق Apple HomeKit  وصل می شود، که به عنوان یک هاب مرکزی/ هماهنگ ساز اجزای متصل در یک خانه هوشمند عمل می کند.

3- هوشمندسازی حسگرهای دود هوشمند غیر هوشمند

با Roost ، شما می توانید به هوشمندها پیوندید، بدون نیاز به اینکه حسگر دود فعلی خود را دور بیاندازید. این باتری هوشمند که در چنج دقیقه قابل نصب است، هرگاه که زنگ حسگر دود به صدا درآید، حتی هنگامی که کاربر خارج از خانه باشد، اطلاعات را به گوشی هوشمند شما ارسال می کند. طول عمر باتری هم در حد پنج سال بسیار چشمگیر است. باتری هوشمند Roost به عنوان برنده افتخاری نوآوری CES 2016 در گروه محصولات خانه هوشمند، انتخاب شد.

4- حسگر دود Halo

حسگر دود Halo Smart Labs ، منواکسید کربن را نیز تشخیص می دهد و هشدارهای صوتی تولید می کند. مدل +Halo (با احتساب مدل پایه که در دو نوع سیم دار و همراه باتری با عمر 10 سال عرضه می شود، در کل سه مدل وجود دارد) همچنین آب و هوا را بررسی می کند و در مواقع اضطراری با شما صحبت می کند. Halo Smart Labs ادعا می کند که حسگر تفاوت میان آتش های سریع و کند را تشخیص می دهد، همراه با شش حسگر مختلف که به کاهش هشدارهای نادرست کمک می کند. این ها همه مشابه Nest Protect  هستند، ولی طبق ادعای تولید کننده، حسگر Halo ، به یمن سیستم Lowe’s lris شما را از محدوده وسیع تری از وضعیت های اضطراری، همچون تشخیص سیل مطلع می سازد. حسگر دود Halo بعد از طوفان EF-5 سال 2011 در جوپلین ایالت میسوری، الهام گرفته و متولد شد، که یکی از بنیانگذاران را واداشت تا دریابد که حسگرهای دود فعلی از پیشرفت های فناوری فعلی عقب مانده اند.

5- لامپ هوشمند که هشدارها را تشخیص می دهد

Sengled Voice نه تنها هشدارهای دود و منواکسید کربن (و حتی صدای گریه یک بچه) را تشخیص می دهد، بلکه به عنوان یک بلندگوی بلوتوث بی سیم هم عمل می کند. علاوه بر این، این لامپ چندکاره است، و هرچقدر که ممکن است این مضحک به نظر برسد، اما می تواند در وب جستجو کند و تقویم شما را برای قرارهایتان چک کند (لامپ به عنوان یک منشی شخصی، یک پیشرفت منطقی). مدل قبلی آن را پس از CES سال گذشته پوشش دادیم. Sengled همچنین با شرکت نرم افزاری تبدیل گفتار به متن Nuance  و Audio Analytics  همکاری نموده است تا قابلیت دستورات صوتی را فراهم کند. این لامپ همچنین درون سرپیچ لامپ جای میگیرد و اتاقتان را نیز روشن می کند. حتی ر این عصذ اینترنت اشیاء می توانید با آن با یخچالتان صحبت کنید! در همین حال، Sengled Voice مستقیما به داخل یک سرپیچ لامپ موجود قرار می گیرد و در همانجا می ماند. این محصول از وای فای، نه بلوتوث برای راه اندازی و کنترل لامپ استفاده می کند.

زمان پاسخ آشکارسازهای گاز
آشکارسازهای گاز، میزان گاز تزریق شده به سنسور را با تاخیر از طریق سیگنال خروجی نمایش می دهند